TOP 3 nejčastější chyby při dřepech

Dřep je jeden z nejkomplexnějších cviků na posílení dolních končetin. Při jejich provedení je však třeba dbát na správnou techniku a předejít častým chybám, kvůli který dochází k přetížení zad. Jaké jsou 3 nejčastější chyby?

#1 Postoj a hloubka dřepu

Správný postoj je důležitý při každém cviku, dřepy nejsou výjimkou. Třeba vhodně zvolit obuv, nejlépe pevnou s nízkou podrážkou. Při dřepech neodlepujte paty, chodilo se celé musí dotýkat země.

Kolena musí směřovat tam, kam vaše špičky, nikdy nesmí směřovat k sobě. Důležitá je i hloubka. Zadek by měl jít pod úroveň kolen.

#2 Správný dech

Pro správné provedení dřepu je třeba nadechnout se před zahájením pohybu. Nádech provádíme do břicha a zpevníme celý trup. Dýchání ve spodní pozici je chybou! S výdechem začínáme až při zvednutí v horní pozici.

#3 Zátěž

Nikdy nedřepovat s vysokou zátěží na úkor techniky! Pokud se zvednutí vysoké zátěže zátěže neskloubí se správnou technikou, nezatíží se cvičené svaly a v horších případech může dojít ke zranění.

Instagram did not return a 200.