Nemůžete se soustředit? 10 minut denně dělejte tuto činnost, okamžitá změna!

Jste tak vystresovaní, že každou volnou chvíli trávíte stresem, co bude dál? Stačí změnit jednu věc.

Obligátní rada v případě stresu – jak od našich blízkých, tak od odborníků – zní: “Uklidněte se”. Ale jak to udělat? Protože vystresovaný mozek, který je ve stresu, přesně tohle nedokáže.

Existuje ještě jeden důležitý mezikrok, o kterém se však ví méně. O čem to mluvíme?

Odpověď spočívá v zaměření se na “teď”. Všímavost je duševní stav, kterého dosáhnete soustředěním svého vědomí na přítomný okamžik, kdy si uvědomujete a přijímáte své pocity, myšlenky a tělesné vjemy.

Zní vám to stále abstraktně? Pokud vám však naznačíme, že se jedná o stav podobný cvičení jógy nebo meditaci, bude vám to možná jasnější.

Snižuje depresi

Mindfulness se používá také jako terapeutická technika. Bylo prokázáno, že meditace a jóga podporují všímavost, která má potenciál zlepšit příznaky deprese, úzkosti a dokonce i kognitivní schopnosti.

Cvičení mindfulness mohou pomoci se soustředěním, stresem a postojem, zejména pokud je zkombinujete s pravidelným cvičením a správnou životosprávou.

“Někdy se po dlouhém dni uvolním při nenáročném cvičení jógy. Jóga však může být také skvělým způsobem, jak začít den – pomocí několika jednoduchých jógových cviků si můžete pročistit mysl a pozitivně se naladit na celý den,” říká Samantha Claytonová, odbornice na fitness.

Přínosy jógy podle Johns Hopkins Medicine:

  • Zlepšení síly, rovnováhy a flexibility
  • pomoc při úlevě od bolesti zad
  • zmírnit příznaky artritidy
  • podpora zdraví srdce
  • pomáhají zlepšit spánek
  • pocit větší energie a lepší nálady.
  • pomoc při zvládání stresu
  • připojení se k podpůrné komunitě
Instagram did not return a 200.